Nekļūdās tas, kas nedara?

Šodien man sanāca mācību un atklāsmju diena. Pirmkārt, degu nepacietībā izmēģināt jaunu šujmašīnas pēdiņu, kas domāta izšūšanai un lāpīšanai.

Tādu nesen iegādājos, saskatījusies skaistus darbus blogā http://alisaburke.blogspot.com/2010/09/patchwork-cap-tutorial.html. Kad sāku pētīt, kā jauno pēdiņu piemontēt šujmašīnai un kas vēl nepieciešams, izrādījās, ka jāatrod vēl vienu papildu detaļu. Detaļa atradās, bet kopā ar to vēl arī daudz kas cits interesants!

Vai tie ir pārpalikumi no vecās šujmašīnas, ar kuru neviens vairs nešuj? Kur tāda pārpilnībā un kas tie vispār tādi ir? Kam domāti? Tuvāk papētot, izrādās, ka arī lāpīšanas un izšūšanas ķepiņas izdevumi bijuši pavisam lieki, jo tāda pēdiņa jau bija mājās.

Sāku mēģināt jauno pēdiņu un saprotu, ka, lai izšūtu ielāpu tehnikā, nemaz tāda nav vajadzīga. Izrādās, ka lāpīšanas un izšūšanas pēdiņa ir domāta tieši minētajām darbībām! Ņemu sarkanu sporta jaku, kas mazgājot neglābjami sakrāsojusies un mēģinu melnos traipus aizšūt ar ielāpu tehnikas palīdzību. Nomocījusies ar jauno ietaisi, pāršuju visam pāri ar veco labo zig- zag dūrienu un parasto šūšanas pēdiņu un pagarinu par kādu brīdi savas sporta jakas mūžu.

Nu ko, nāksies drīzumā apgūt arī mašīnizšūšanu! Lai vēl pēc 15 gadiem neatklātos, ka atvilknē stāv jau divas nelietotas pēdiņas :).

Komentāri

Diāna teica…
Es savai šujmašīnai esmu sapratusi divu parasto pēdiņu funkcijas - drusku atšķirīgas pēdiņas, šuju, ar kuru patīk, bet kāpēc atšķirīgas - nav ne jausmas. (Viena ir apmēram tāda kā vidējā augšējā Tavā bildē, bet otra - kā apakšējā labā - teorētiski līdzīgas.) Vēl esmu atklājusi rāvējslēdzēja pēdiņu, tā tiešām daudz kur noder, un manējai ir arī pogcaurumu pēdiņa, bet no tās es pagaodām izvairos.
Bet kas ir visi tie pārējie brīnumi? Eh, būtu svētīgi kādreiz kaut ko reāli uzzināt, nevis tikai uz dullo mēģināt un minēt.
Un jaka uzreiz interesantāka!
Aija Elliņa teica…
Diāna, es jau ielūdzu ciemos draudzeni, kas ir laba šuvēja un šujmašīnu spečuks- teicu, ņemsim vīna pudeli un iedziļināsimies pēdiņu funkcijās! :) :) :) Tas ir tāpat kā ar fotoaparāta gudrībām- daudz kas tur ir iekšā, bet vai visu pārzinam un lietojam?
Anonīms teica…
nu fiksā meitene, ko tik tu neizdomā, var tikai pabrīnīties par visu , kas te nāk ārā un atklājās.
Laine teica…
Tieši pirms divām dienām uzstambloju ( ar Stumble!) virsū rakstam par pēdiņām ,bet baigi nebija laika iedzi;lināties un pat nesaglabāju rakstiņu favorītos - tagad kožu pirkstos - būtu bijis ko padalīties ar info... Bet nekas. Googlē metas laukā un raksts par šitām lietām!
Man jau liekas, ka tur baaaaaaigi nopietni jāšij, lai visas sitās tiešām būtu vajadzīgas :D
Diāna - pogcaurumu pēdiņa ir nieks!!!!! Pirmo reizi ņēmos trīcošām rokām, bet tagad gandrīz katru dienu pogcaurumus šuju. Arī raiferīša pēdiņa labā! Bet mans totālais piebremzējiens ir pie pogu piešūšanas pēdiņas un pie stepēšanas pēdiņas... Brrr... :D Protams - tikai mēģināšanas vaina!
Aija, būtu man tāda draudzene... ;) Es īstenībā šodien saņēmu e-pastā atbildi par šuvēju kursiem Cēsīs... Esot jāzvana vienai kundzei! Meitenes, ja sākšu, tad visas jūs arī apmācīšu virtuāli! :DDDDD
Aija Elliņa teica…
Super, Laine! :) un ja mums ar draudzeni sanāks šujmašīnu pētniecības tusiņš, tad arī atskaitīšos! :)
Anonīms teica…
Ļoti patīk uzlabotā jakas versija :) domāju, ka mugurā uzvelkot i nemaz nepateiksi, ka bijis kād defekts, jo ielāpiņi izskatās īsti vietā :)
Ja drīkst zināt - kāda Jums ir šujmašīna? Šis man ļoti aktuāls pirkums, tāpēc tā interesējos.. un līdz šim nez kāpēc biju iedomājusies, ka entās pēdiņu opcijas ir baigi laba lieta...
Aija Elliņa teica…
Anonīmam- Ai, šujmašīna man jau ar stāžu- Silver 2001, savulaik pirkta veikalā Šuj pati :). Gana vienkārša, bet manas vajadzības itin labi apmierina! Komplektā tur nebija nekā daudz no pēdiņām, bet tās jau visas var sapirkt atsevišķi...
Antra teica…
Ahā! Piesakās draudzene! ;) Bet protams, ka mēs to visu izmēģināsim! Eh! Mīļās meitenes blogotājas!!! Ja jūs zinātu kā visas šīs pēdiņas atvieglo mājšuvējas šūšanu!!! Tur pat nemākulis var šūt kā profiņš, tikai jāprot pielietot konkrēto pēdiņu! :)
Antra teica…
Ja kas, tad re kur es rādu kā iešūt rāvējslēdzēju http://sujmasinas.lv/?wp=257&xe=53
Šai lapā ir daudz labi padomi!
Aija Elliņa teica…
Antra, varbūt mums sanāks pat tāda kā Tavu gudrību apmācība blogā! :) Rakstiņš- No Antras gudrību lādes? Paldies par adresīti, mīļā, kur iemest aci! Meitenes, izmantojam!
Diāna teica…
Paldies Lantrai par linku un pamācību! Kauns atzīties, bet es nezināju, ka rāvējslēdzēju šuj "kājām gaisā"! Tas man ļoti, ļoti noderēs. Gaidīšu turpmāko.
Antra teica…
Man prieks, ka kādam var palīdzēt manas pamācības :) Nu tad uztaisīsim fotosesiju ar knifiņiem ;) Tu tikai prism tam man uztaisi manikīru :D
Aija Elliņa teica…
Obligāti! :) arī pedikīru pie viena! :) :)